تحریم، تاثیری بر صادرات فرش ماشینی ایران نداشته است

مدیر خوشه صنعتی فرش ماشینی شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل گفت:تحریم غرب علیه ایران، هیچ تاثیری بر صادرات فرش ماشینی كشورمان نداشته است.

‘محمود برادران’ افزود: الیاف تولیدی یا مواد اولیه فرش ماشینی، بطور كامل محصول ملی ما بوده و بازار خارجی نیز متقاضی فرش تولیدی ایران است بنابراین تحریم های آمریكا و كشورهای اروپایی تاثیری در صادرات چشمگیر فرش ماشینی منطقه نداشته است.

وی تصریح كرد: شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی كشور است، به گونه ای كه 85 میلیون مترمربع از حدود یكصد میلیون مترمربع فرش كشور، در این منطقه تولید می شود.

وی اضافه كرد: از میزان تولید فرش این منطقه بیش از80 درصد آن به كشور افغانستان و بقیه به52 كشور آسیای شرقی و حتی آمریكای شمالی صادر می شود.

برادران افزود: بیش از سه میلیون مترمربع فرش ماشینی در چهار ماه نخست امسال از این منطقه به خارج از كشور صادر شده كه حدود60 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

مدیر خوشه صنعتی فرش ماشینی شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل با توجه به كیفیت فرش ایران در مقایسه با سایر كشورها خاطرنشان كرد: فرش ماشینی منطقه كاشان بدلیل برند فرش دستبافت آن،شهرت جهانی دارد و اكنون نیز در میان چهار كشور نخست جهان با محوریت منطقه كاشان به رقابت در بازارهای بین المللی می پردازد.

شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل با داشتن700 واحد تولید فرش ماشینی برای 20 هزار نفر اشتغال ایجاد كرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =