صادرات 3 میلیون مترمربع فرش ماشینی از کاشان

رئیس اداره استاندارد کاشان: صادرات 3 میلیون مترمربع فرش ماشینی از کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان از صدور 3 میلیون مترمربع فرش ماشینی از شهرستان کاشان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا آرین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درچهار ماهه اول سال‌جاری در بین کالاهای صادراتی شهرستان کاشان فرش ماشینی کاشان با 3 میلیون مترمربع فرش ماشینی رتبه نخست کالاهای صادراتی شهرستان کاشان و کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: فرش ماشینی کاشان با حضوری فعال و مستمر در بازارهای جهانی موفق شده بالاترین رتبه صادرات فرش ماشینی در کشور را به نام خود ثبت کند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی کاشان بیان داشت: طی چهار ماهه اول سال‌جاری 500 هزار مترمربع کاشی گرانیتی و لعاب‌دار، همچنین باسکول همکف، لوله‌های چدنی نشکن، انواع لنت ترمز خودرو، کولر آبی، اجاق گاز، فرآورده‌های سلولزی و بهداشتی، انواع نوشابه‌ها، گلاب، آبلیمو، سرکه، آبمیوه، آب آشامیدنی به خارج از کشور صادر شده است.

آرین ارزش ریالی کالاهای صادراتی به خارج از کشور را بیش از 80 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کالاها طی 248 فقره گواهی‌نامه صادراتی توسط این اداره به خارج از کشور صادرشده است که به لحاظ ارزش و مقدار دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گفته وی این کالاها به کشورهای کانادا، نیوزلند، هندوستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، عراق، عربستان، کویت، امارات متحده عربی، بحرین، عمان، قطر، اردن، تایوان، آفریقای جنوبی، سوریه، اتریش، اسپانیا، فرانسه و چین صادر شده است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان در ادامه از جلوگیری فعالیت شهربازی‌های فاقد استاندارد خبر داد و استانداردسازی وسایل و تجهیزات تفریحی شهربازی‌ها را الزامی دانست و بیان داشت: به منظور ایمن‌سازی وسایل بازی و جلوگیری از خطرات و حوادث وسایل شهربازی‌ها به صورت مستمر و دوره‌ای بازرسی و آزمایش فنی شده و در صورت عدم انطباق با اصول فنی و ایمنی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

آرین یادآور شد: شهرستان‌های کاشان و آران بیدگل و نطنز دارای هفت شهربازی با 43 دستگاه وسایل بازی هستند که بازرسی فنی از این وسایل با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و ادامه فعالیت آنها با دریافت مجوز بهره‌برداری از شرکت‌های بازرسی مورد تأیید امکان‌پذیر است.

منبع: www.farsnews.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − چهار =