دستگاه بافت فرش ماشینی هزار شانه در آران و بیدگل به بهره برداری رسید

فرماندار آران و بیدگل از نصب و راه اندازی نخستین دستگاه هزار شانه فرش ماشینی جهان در اين شهرستان خبرداد.

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ – ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار ایمنا در آران و بیدگل، روح الله سلگی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این دستگاه به سفارش یکی از شرکت های فرش این شهرستان توسط یک شرکت بلژیکی طراحی و ساخته شده است.

وی، هزینه ساخت این دستگاه با عنوان HCIX۲ که از نسل چهارم دستگاه های ۳۲۰ ، ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه شرکت “واندویل” است را بیش از ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تولید فرش های نفیس دست بافت صادراتی روند مطلوبتری خواهد گرفت تا قابل رقابت با فرشهای خارجی باشد.

سلگی، تولید فرش ماشینی با ظرافت بسیار زیاد و تراکم بالای نخ را از جمله ویژگی این دستگاه بیان کرد و تصریح کرد: این مولفه موجب می شود تا محصول تولیدی با کیفیت بالاتر و مشابه فرش های دستبافت تولید شود.

فرماندار آران و بیدگل اذعان کرد: نخ های بکار رفته در این دستگاه بسیار ظریف و از نخ هایی با نمره ۲۶ یا ۲۷ استفاده می شود در حالی که در فرش های ۵۰۰ شانه بیشتر از نخ نمره ده و نیم و در فرش های ۷۰۰ شانه نیز از نخ نمره ۱۸ بکار می روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در آران و بیدگل، درحال حاضر ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند که حدود ۱۰۰ واحد آن فرش ماشینی تولید می کنند فعالیت می کنند.
خبرگزاری ایمنا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =